Co powinno zaniepokoić

co powinno zaniepokoić

Jeśli Państwa dziecko w wieku 0-3 r.ż. wykazuje któreś z poniższych trudności ZAPRASZAM DO KONTAKTU:

  • podejrzenie nieharmonijnego rozwoju psychoruchowego
  • wybuchy złości (np. w postaci rzucania się na ziemię)
  • gryzienie/szczypanie/bicie/popychanie innych dzieci
  • trudności w adaptacji do żłobka/klubiku dziecięcego
  • nadmierna ruchliwość
  • problemy z apetytem
  • problemy ze snem
  • brak/opóźnienie rozwoju mowy

Powrót

 co powinno zaniepokoić

 

Jeśli Państwa dziecko w wieku 3-6 r.ż. wykazuje któreś z poniższych trudności ZAPRASZAM DO KONTAKTU:

  • podejrzenie opóźnień rozwojowych (oraz wątpliwości w zakresie osiągnięcia gotowości szkolnej)
  • wybuchy złości (np. w postaci rzucania się na ziemię)
  • zachowania o charakterze agresywnym (np. wymuszanie, popychanie, bicie, gryzienie, szczypanie, krzyk, pisk)
  • kłopoty w adaptacji do przedszkola
  • tendencja do ciągłego stawiania na swoim/niepodporządkowywanie się poleceniom dorosłych
  • trudność w znoszeniu porażek
  • nadmierna ruchliwość
  • płaczliwość/wybuchy płaczu
  • lęki (np. obawa przed pozostaniem bez opiekuna, koszmary nocne)
  • niechęć do zmian
  • nieumiejętność współpracy w grupie dzieci (np. trzymanie się na uboczu, niechęć do udziału w zabawach grupowych w przedszkolu, narzucanie swojej woli innym dzieciom)
  • wtórne moczenie się/wstrzymywanie kału
  • tiki nerwowe
  • echolalia (powtarzanie zwrotów bezpośrednio po innej osobie lub z odroczeniem – bez związku z sytuacją)
  • problemy ze snem
  • problemy z apetytem
  • zazdrość o rodzeństwo

Powrót

 co powinno zaniepokoić

 

Jeśli Państwa dziecko w wieku 7-13 r.ż. wykazuje któreś z poniższych trudności ZAPRASZAM DO KONTAKTU:

  • podejrzenie opóźnień rozwojowych
  • podejrzenie dysleksji (np. problemy w nauce czytania, pismo lustrzane, zmiana ręki w trakcie pisania, problemy z uczeniem się i zapamiętywaniem treści)
  • wybuchy złości
  • zachowania o charakterze agresywnym (np. wymuszanie, popychanie, bicie, krzyk, pisk, niszczenie przedmiotów)
  • kłopoty w adaptacji do szkoły
  • niechęć do szkoły
  • trudności w koncentracji uwagi
  • Zespół Aspergera
  • tendencja do ciągłego stawiania na swoim/niepodporządkowywanie się poleceniom dorosłych
  • brak przyjaciela
  • smutek
  • spadek energii i motywacji
  • trudność w znoszeniu porażek
  • nadmierna ruchliwość
  • płaczliwość/wrażliwość
  • lęki (np. obawa przed pozostaniem bez opiekuna, koszmary nocne, obawy o zdrowie i życie innych najbliższych)
  • niechęć do zmian
  • sztywne zainteresowania
  • nieumiejętność współpracy w grupie dzieci (np. trzymanie się na uboczu, niechęć do pracy w grupie w szkole, narzucanie swojej woli innym dzieciom)
  • wtórne moczenie się/wstrzymywanie kału
  • tiki nerwowe
  • echolalia (powtarzanie zwrotów bezpośrednio po innej osobie lub z odroczeniem – bez związku z sytuacją)
  • problemy ze snem
  • problemy z apetytem
  • zazdrość o rodzeństwo

Powrót

 co powinno zaniepokoić

Jeśli nastolatek wykazuje któreś z poniższych trudności ZAPRASZAM DO KONTAKTU:

  • nagła zmiana zachowania
  • trudności szkolne (w tym dysleksja)
  • zaburzenia koncentracji uwagi (problem ze skupieniem się, zapamiętywaniem)
  • wybuchy złości
  • zachowania o charakterze agresywnym (np. wymuszanie, bicie, krzyk, niszczenie przedmiotów)
  • kłopoty w adaptacji do szkoły i klasy
  • niechęć do szkoły/wysoka absencja szkolna
  • Zespół Aspergera
  • tendencja do ciągłego stawiania na swoim/niepodporządkowywanie się poleceniom dorosłych
  • brak przyjaciela
  • smutek, przygnębienie
  • spadek energii i motywacji do działania
  • trudność w znoszeniu porażek
  • nadmierna ruchliwość
  • płaczliwość/wrażliwość
  • lęki ( w tym m.in. koszmary nocne, obawy o zdrowie i życie innych najbliższych)
  • niechęć do zmian
  • sztywne zainteresowania
  • nieumiejętność współpracy w grupie (np. trzymanie się na uboczu, niechęć do pracy w grupie, narzucanie swojej woli rówieśnikom)
  • tiki nerwowe
  • problemy ze snem
  • problemy z apetytem
  • stwierdzona zaburzenia psychiczne: lęk społeczny, zaburzenie obsesyjno-kompulsywne, lęk uogólniony, lęk o zdrowie, depresja, zaburzenia odżywiania (anoreksja, bulimia, napadowe objadanie się) itp.

Powrót